Läste dåligt ditt inlägg om att du hade separat display.
Clarion funkar då inte MEN Alpine har kablage som ska passa till din bil.
Det finns på
www.alpine.se och då går du in på produkter och klickar på Alpine sedan klickar du på tillbehör och skrollar nästa längst ner på denna sida, så klickar du in på "rattknapp styrningar", då ser du vilka kablage som passar till din bil.
Lycka till
Jimmy
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RolandM</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jimmy palmblad</i>
<br />Inte en bra säljare som du kommit i kontakt med.
Det finns fler alternativ än du tror.
Clarion passar oxå med extra kablage
Alpine passar oxå enligt mina papper, oxå extra kablage
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Inte enligt Clarions svenske generalagent - jag fick en lista på kablage och priser, men det var bara för rattfjärren. Samma gäller Alpine, VDO, Kenwood, Panasonic och Sony. Alla har lösningar för rattfjärren, men inte för visning av radio och CD-information på den externa skärmen uppe på panelen. Sony har lösningar, men inte för min Laguna - den är för gammal. De stödjer Laguna II och andra nyare Renault.
Jag har varit i kontakt med ovanstående agenturers kundtjänst, samt pratat med BRC i Malmö, BRL på Olof Palmes gata i Stockholm, Gumperts på Valhallavägen samt Danderyds bilstereo. Danderyds bilstereo besökte jag i torsdags, de slog i pärmar och ringde några samtal till sina leverantörer, men de kom inte fram till något annat än någon annan.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">