Kraft försvinner efter start

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ynot
Posts: 6
Joined: 19 Apr 2005, 23:48
Location: Sweden

Kraft försvinner efter start

Post by Ynot »

Tjenixen!

Har precis köpt mig en Megane Coupé 1,6e -97 ... [8D]

Gjorde en motortvätt på den. Efter det så förlora motor all sin kraft efter ca 10sekunder efter att man startat motorn. Den typ går bara på tre cylindrar och svara inte på gasen, gasa man för mycket dör den bara. Och efter en stund fungera den som den ska... och det är bara att gasa å köra, felet kommer inte tillbaka fören man startar bilen nästa gång... märkligt fel!??!! Verka som det bara kommer när motorn är värm och inte kall...

Någon som varit med om något liknande? Vad kan vara fel? Fukt någon stans? Har blåst i alla kontakter och på tändstiftshattarna.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Har råkat ut för samma sak en gång när jag gjort motortvätt på bilen. Min bil bluddrade åxxå och var mycket seg vid gaspådrag. Tror att man lossade kablarna till tändspolarna och blåste rent med tryckluft där.
Det var innan jag fick en sån där snygg plastkåpa som täcker detta område. Sist vid motortvätt var det inte alls några problem.
Ynot
Posts: 6
Joined: 19 Apr 2005, 23:48
Location: Sweden

Post by Ynot »

Har testat att blåsa rent där, och jag har även en liten kåpa över där... Har nog blåst rent på varenda sak i hela motorrumet snart. =) Ingen som vet vad som kan strula? Ska testa att byta stift, de var rätt dåliga och även bränslefiltret ska bytas...skadar nog inte...
Post Reply