R5 GTE som skenar!
Moderator: Forumpolisen
Javisst Tony, det är 15-20 år gamla bilar jag talar om, men jag jämför med 25-40 år gamla bilar! Nyare bilar har ännu mer elektronik och jag bävar för hur de blir när de kommer upp i åren! Vad händer med alla elekriska säkerhetssystem? Väghållninghjälp och alla ballonger t.ex... 5:a GTE:erna, Espacen och Chamaden har ju bara avanserad (?) elekronik i motorstyrningen och en del lyxutrustning så vågar man överhuvudtaget köpa en begagnad chipskärra av idag om några år..?
Som regel har det ju varit så att om en bil överlevt så pass länge som typ 15 år så är den välskött och inget måndagsexemplar, dessutom av en slitstark modell, men nu kanske den sanningen inte gäller längre..?
Men det kanske bara är francoserna som har problem med att få kvalité på elektroniken, kanske blir man tvungen att snegla lite mer österut när det så småningom blir tvunget att skaffa en nyare bil..?
Vad tror ni alla kunniga Renaultister?
MVH: Gunnar.
Som regel har det ju varit så att om en bil överlevt så pass länge som typ 15 år så är den välskött och inget måndagsexemplar, dessutom av en slitstark modell, men nu kanske den sanningen inte gäller längre..?
Men det kanske bara är francoserna som har problem med att få kvalité på elektroniken, kanske blir man tvungen att snegla lite mer österut när det så småningom blir tvunget att skaffa en nyare bil..?
Vad tror ni alla kunniga Renaultister?
MVH: Gunnar.