peternb84

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
FUNGYEE

peternb84

Post by FUNGYEE »

Hej
Vad var det för fel på din Megane där du har lagt ut 1500kr
Var det de tre felen pluss möjligtvis tändkablarna som din Megane-spesialist FÖRMODADE eller var det något av de TRE felen vi här förmodade
MVH
FY
peternb84

Post by peternb84 »

Vi har fått beställa specialdelar från Frankrike faktiskt. Ingen som vet vad det är än.. Tändkablarna är inte bytta för de är testade.. pratade med han privat idag faktiskt.. Lyckas vi inte snart snacka om han att ta kontakt med Renualt direkt faktiskt.. Det verkar vara ett duktigt konstigt fel. han hade faktiskt för ren vänskaps skull stannat kvar på jobbet i frdags och letat rundor i pärmar och dylikt.. dessutom pratat med andra megane-experter från andra verkstäder..
peternb84

Post by peternb84 »

Tänkte med på det..

Till samtliga som varit med i munhuggande i diverse topics:

Tycker vi som varit inblandade i dessa diskussion gör så här nu.

1. Lägger ner munhuggandet. (tror det tär på de flesta på något sätt, om inte annars förstör vår julstämning vilket leder till att det går ut över andra i vår omgivning)

2. slutar diskutera det vi diskuterat just nu som vi fått konflikter om

3. om vi vill, diskuterar nästa topic som vi eventuellt möts på igen (om jag inte kan hålla mig utanför, ska försöka) på ett vuxet sätt utan personangrepp och annat sk*t som inte hör hemma i en diskussion.

4. kanske för rent allmän intresse för er om ni vill veta som varit inne på mitt problem: jag återkommer med en ny topic vad detta riktigt skumma fel kan vara. (om ni inte vill detta säg till)

Så kan vi ju alla försöka ställa tillbaka saker och ting på detta forum så som det ska vara =TREVLIGT och VÄNSKAPLIGT
peternb84

Post by peternb84 »

skulle nog skriva lite om mig själv också..

1. siffrorna i mitt username är inte mitt födelseår- det är kännetecken för mitt fd team i stockholm.

2. gjorde innan i motorvärlden:
varit aktiv (säger inte hur så fråga inte ens) i ett team i stockholm som körde på illegala streetrace tävlingar. slutade för två år sen när en vän kraschade rätt illa under tävling. Om ni har sett filmerna "get away stockholm" och "ghostrider" så vet ni vilka typer av förare detta är. jag känner dessa personer som gjort dessa filmerna från denna tid, så känd var man i den världen... faktiskt inget jag är speciellt stolt över nu i efterhand när man tänker bakåt på det.. efter man skaffat stadigt sällskap så slår det en hur dum man egentligen varit.

OBS: flyttat från stockholm, långt långt därifrån!!

Ber m ursäkt för att dumt från min sida tidigare, skulle varit bra om vi kan dra ett streck över allt och börja om någon gång sen i framtiden.
peternb84

Post by peternb84 »

siffrorna i usernamet är födelseåret också, blev fel innan bara..
mange
Forumpolis

Post by mange »

Va bra.... hoppas att alla kan bli sams igen så vi blir som en stor renaultfamilj igen.
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Välkommen hit Peter !

Vad kör du för Renault då ?

Själv kör jag Renault 21 Turbo Quadra =) (med lite modifikationer)
peternb84

Post by peternb84 »

Tackar Robin!!

Just nu kör jag en renualt megane coupe 1.6e -98. kan inte ha något trimmat längre på grund av "den lille med hornen" kommer fram då..[:)]

Men robin hur raderar jag mitt username? kan tyvärr inte vara kvar när sådana personer som fungyee är här, blir mest bara förbannad på honom som inte ser något positivt med folk som inte tänker och tycker som han.
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Jaha du det var tråkigt att höra !

Jag antar att du måste ta detta med Joel här på forumet. Det är han som har hand om forumet och jag tror det bara är han som kan ta bort användare.

Men går det inte att komma fram till en lösning då. Det gamla vanliga "be om ursäkt" KAnske från båda hållen. Ja vet tyvärr inte vad som orsakat detta så.

Hoppas det kan lösa sig. Nya ansikten och ideer är alltid roligt och uppskattande.

Mvh Robin G
peternb84

Post by peternb84 »

Ja, jag tänkte också den idén om att be varandra om ursäkt, som du kan se på tidigare inlägg på denna topic, men sen om man agerar på någon annan topic och försöker hjälpa någon annan blir han helt vansinnig.. så jag har försökt i alla fall.[^]
chh

Post by chh »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by peternb84</i>
<br />Ja, jag tänkte också den idén om att be varandra om ursäkt, som du kan se på tidigare inlägg på denna topic, men sen om man agerar på någon annan topic och försöker hjälpa någon annan blir han helt vansinnig.. så jag har försökt i alla fall.[^]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tycker det är tråkigt om du slutar.. Jag har iaf inget mot dig personligen.. man kan ju tjafsa lite lätt iaf [;)] /Christer
peternb84

Post by peternb84 »

jag har inget emot dig heller chh! tycker det bara är kul att vi redde ut vårt, tänkte på det, ska din som köpa rör ändå glöm för allt i världen inte täta dom med typ byggsilikon eller något före de sätts dit. Man vet ju aldrig vad som händer om någon del i elsystemet fylls med vatten helt plötsligt...[:)]
Falk

Post by Falk »

Vet inte om ni sett denna tråden...
http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... IC_ID=1541
Post Reply