Lådbyte i R5
Moderator: Forumpolisen
Lådbyte i R5
Fick bilen billgit för att 5´ans växel var kass. Den funkade i en vecka sen gick det itne få i den alls. Och igår så började 4:an krångla, låta och bråka. Har haft ett en 240, å en 242 från -77 så att det kan vara lite motstånd är jag van vid. Men nu var det kört att få i 4:an och ibland även 3:an. Och på 2:an fick man ett högt vinande ljud, lite som en rally-låda eller liknande. Hur som helst spred sig ljudet till alla växlar och på väg hem från garaget så smäller det till och det blir helt rent i lådan. Går inte få i en enda växel, det är helt j-vla klrt, finnsa inga växellägen längre, det går att röra runt spaken som om man rörde i en gryta med soppa eller nått.
Allt detta kanske helt ointressanata skrivandet leder till en fråga...
Är det ett jätte jobb att byta låda? Har en bra låda med ny koppling på resrevdelsbilen. Behöver jag lyfta motor eller räcker det med att släppa på den? Underlättar det om jag har en lyft och kommer åt underifrån?
Allt detta kanske helt ointressanata skrivandet leder till en fråga...
Är det ett jätte jobb att byta låda? Har en bra låda med ny koppling på resrevdelsbilen. Behöver jag lyfta motor eller räcker det med att släppa på den? Underlättar det om jag har en lyft och kommer åt underifrån?
Här är förresten länken till sidan den fanns på:
http://wwwzmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/ ... /index.htm
http://wwwzmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/ ... /index.htm