Belysning display klimatanläggning Laguna 2002 ?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
pert
Posts: 21
Joined: 16 Jul 2005, 13:31
Location: Uppsala

Belysning display klimatanläggning Laguna 2002 ?

Post by pert »

Körde i mörker för första gången i helgen och märkte två saker. Det var inget vidare helljus. Har någon några rekommendationer på extraljus? Är ljusen man sätter vi regskylten (de där med 4-5 reflektorer) något att ha eller skall man ha klassiska extraljus?
Jag märkte också att displayen för klimatanläggningen var mörk. Vreden för tempratur för hö och vä sida lyste, men displayen var mörk. Skall det vara så eller är det någon glödis som pajjat? Bilen är alltså en Laguna Euroline 1,9 Dci, 2002:a

/Per
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

klimatanlaggningen stog inte på off då lr.. då slocknar den...gör så på min har en exakt likadan som din...jag tror man upplever helljuset som lite dåligt för att halvljuset är så bra,jag är ganska nöjd med helljuset...
pert
Posts: 21
Joined: 16 Jul 2005, 13:31
Location: Uppsala

Post by pert »

Kliman stod på auto så det borde ha lyst i displayen alltså. Är det någon som vet var lampan sitter och vad man behöver ta bort för att byta den?
/Per
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Displayen lyser alltid. Det är lysdioder som ska lysa. Finns ej som reservdel du får isof byta hela enheten = dyyyyrt. Men maila mig så ska du få en beskrivining hur du kan fixa själv (Om du kan löda) :-)
ralatalo
Posts: 4
Joined: 14 Apr 2005, 20:04
Location: Sweden

Post by ralatalo »

extraljus då ska du sätta dit ett par HELA ff 300.DOM KOSTAR 800 KR.vilket ljusföde jag fick enormt.dom är snygga med (ovala)min display slocknade med, knackade på den nu gungerar den igen.ralatalo
pert
Posts: 21
Joined: 16 Jul 2005, 13:31
Location: Uppsala

Post by pert »

Har köpt och monterat ett par Hella 1000 (tror de hette så) passade väldigt bra utseendemässigt. Inte för stora, så man ser dem bakifrån när man kör. Har satt i 100Wlampor. Jag har inte kopplat elen ännu så jag har ingen "resultatsrapport" om hur de lyser. Är fjärrljusbild på dessa så nu skall man se djuren i skogskanten i god tid!

chh, har mailat dig!

/Per
Post Reply