Högtalare (Laguna -99)?
Moderator: Forumpolisen
Högtalare (Laguna -99)?
Så, nu har jag alltså en bra stereo (Pioneer DEH-P6700) inkopplad i min Laguna och visst låter det fint, fast diskanten är peck. Det hördes inte lika tydligt förut, men nu när jag drar på som originalstereon inte mäktar så hörs det. Vad är det för högtalare som sitter i? Dubbelkon eller? De klarar inte höga nivår och basen låter så varm och seg så jag storknar. Pioneer är ju snygga för de är blå och det skulle ju vara asfräckt asså... men är de bra? BRL säljer ett billigt märke - GAS. Gas i ljudet låter ju fint, men håller de? Jag är vilsen här, finns det några bra tips? Jag vill inte ha super-duper-värstingar, bara bättre än original till bra pris (jag har super-hifi hemma, jag har ingen ambition till hifi-nirvana i bilen).
Tack.
Tack.
-
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by daniel.dmc</i>
<br />Jag tycker du ska satsa på ett nytt separat framsystem, typ Dls R4 eller R6A, kostar från 1400-2000kr... och sen ett 4x6tum i bak... då kommer du höra skillnad.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ok, jag ska kolla DLS. Har tittat lite på Pioneer TS1785 för 900:- (bas + lös diskant). Men 4x6 får det plats i originaluttagen bak? Vill inte borra i hatthyllan... 1400-2000 tycker jag är i dyraste laget, jag vill ha under 1 000 spänn paret.
Ha det*
<br />Jag tycker du ska satsa på ett nytt separat framsystem, typ Dls R4 eller R6A, kostar från 1400-2000kr... och sen ett 4x6tum i bak... då kommer du höra skillnad.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ok, jag ska kolla DLS. Har tittat lite på Pioneer TS1785 för 900:- (bas + lös diskant). Men 4x6 får det plats i originaluttagen bak? Vill inte borra i hatthyllan... 1400-2000 tycker jag är i dyraste laget, jag vill ha under 1 000 spänn paret.
Ha det*