Julklappstips till bilen...

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

kmfdm

Post by kmfdm »

"Fuzzion"
Tack för länken! Bra om man ger sig på ett pedalinköp...åxxå!
Bästa julklappen är nog att det går att bli medlem i UK´s Mégane Coupé klubb, även om man bor i Sverige. Mailade å frågade nämligen..det är ju lite synd att det inte finns en klubb för oss "förtappade själar" i Sverige! [;)]
Nu blir det både Haynes-bibel å medlemsskap. Räcker övertidspengarna till mera, är det bara att fyra av ett x-tra stort [:D][:D][:D]
peternb84

Post by peternb84 »

neonljus är lagligt. jag gick nämligen in på polishuset och frågade. Blev slussad till deras info-enhet som satt på tredje våningen. Sammanlagt pratade jag med fyra olika poliser. efter de ringt ett samtal fick jag svaret...

För att montera neonljus behöver du inte borra någonstans, det allra vanligaste sättet är faktiskt buntband! [:p]
peternb84

Post by peternb84 »

anslutningen gör du så lätt så du drar upp sladdarna till batteriet samtidigt som du sätter en fin liten knapp inne någonstans, man måste inte vara så händig för att klara detta, tänk bara på att bundbanden är gjorda i plast och avgasrör är varmt!![;)]

SeventySeven, du får det låta negativt att syssla med "diverse streetracing"... [:p] Bara det sker under kontrollerade former på väl valda och väl övervakade ställen så är det väl inget fel..[}:)]
SeventySeven

Post by SeventySeven »

>peternb84

Om det sker på inhängnat/avspärrat område är det bara kul men att köra på allmän väg ibland andra trafikanter och påstå att man har koll på vad som händer är helt oacceptabelt - Punkt! Är man ute bland allmänheten är det bara en tidsfråga innan det smäller och förhoppningsvis "bara" med de som tävlat som är inblandade...

Ska kolla upp det där med neon lite nogrannare när jag hinner, verkar vara lite godtyckligt och bero på vilken polis man frågar. Då de jag hittills pratat med inte "köper" neon som lagligt KOMMER de att ge o-bot för det, men man kan ju överklaga i efterhand...
peternb84

Post by peternb84 »

Under kontrollerade former kan man visst då få det under kontrollerade former, men endast på vägar som det kan komma folk endast ett håll. Ett exempel därifrån vi brukar vara:

Vid X-stads soptipp där folk endast kan komma från ett håll (bakom start-linjen). Kommer det en bil där som ska fram till tippen under sen kväll, bryter man för kvällen. Exempel på folk som ska dit: väktare (som man känner självklart)

Annars samma åsikt som dig angående streetracing![:)]
peternb84

Post by peternb84 »

Under kontrollerade former kan man visst då få det under kontrollerade former, men endast på vägar som det kan komma folk endast ett håll. Ett exempel därifrån vi brukar vara:

Vid X-stads soptipp där folk endast kan komma från ett håll (bakom start-linjen). Kommer det en bil där som ska fram till tippen under sen kväll, bryter man för kvällen. Exempel på folk som ska dit: väktare (som man känner självklart)

Annars samma åsikt som dig angående streetracing![:)]
Tania

Post by Tania »

Varför inte välja det lagliga alternativet Blackrace?
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

kmfdm, spana in medlem 239 hos Coupé Club :)
Jag har tänkt tanken på att ordna en Mégane site i Sverige men det känns onödigt när Club Renault Sverige finns.
Dock kan man ju sätta upp en simpel sida med vanliga Mégane fel, diverse reparationsguider och problemlösningar om det inte kommer upp något liknande här!

Ungefär som på:
http://www.coupe-club.co.uk/technical.php
kmfdm

Post by kmfdm »

Var tvungen att kolla!
Då är jag ju inte ensam om att vara med [:D]!
Nr 747 har jag. Vi är inte stylade alls...
Vore hemskt trevligt med en coupé-site [:p], det är nog flera än jag som skulle uppskatta det.
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Det börjar skena iväg utanför Topicen ! =)
kmfdm

Post by kmfdm »

Okidoki...byter tillbaka till rätt fil.
Julklappstips till bilen!
1. Mégane Coupé-site [:D]
2. Tajtare rattmuff så hon kan ha rattkryckan på sig utanpå.
3. SPA-dag i tvätthallen med cleaning, tvätt o vaxning.
4. Nytt avgassystem (rostfritt...)
5. Sachs sänkningssats
6. Kjolpaket
7. Aluminiumpedaler
8. Målade bromsok
[:D][:)][:p][;)]
mange
Forumpolis

Post by mange »

Tajtare rattmuff uppskattas alltid[:D][:D][:D]

Clion kommer att få en jultvätt så att man kan se att den är silver igen[:D]

De andra bilarna (de som går)Får service och allmänn putsning så de blir redo för sommaren.[:)]
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Mina julklappar blir lite sena ! Dom kommer till våren i form utav ett nytt 3" rostfritt system. Har ju hunnit ända bak till bakaxeln i alla fall.

Bromsoken målade jag i oktober (röda) så det är klart.

Men den mest uppskattade julklappen blir nog den nya Wastegaten =)

God Jul /R21 Turbo Quadra
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Hehe, kul topic det här! [:D][;)]

Inte så många julklappar till min 10:a. Fast den har fått en nylackad och nymonterad bakre flygel. Den tidigare drabbades av rostprickar "under" lacken [:(]

Annars är det som sagt mest service, puts och underhåll. Samt en liten julklapp på huven! [:D][:D] [;)] [:o)]
ren16v

Post by ren16v »

Hel Toning av rutor runt om!![8D] Men inga mörka brillor bara[8D]
Post Reply