vx låda -00

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
gulis
Posts: 7
Joined: 28 Nov 2004, 15:53
Contact:

vx låda -00

Post by gulis »

har en laguna av modell -00
växel lådan slutade bara att funka i en korsning.kading pling lät det.Alla växlarna käns som dom går i fast jag har kollat under bilen inget med överföringen ser ut att vara problem staget från spaken till växel lådan sitter som den ska och och det låter helt ok när jag drar i staget för att lägga i växlarna,,,,,,vad kan det bero på nån som vet,,,,,,
är det kostsamt om skulle lämna in den på värkstad........[:(!]
jocke_hbg
Posts: 100
Joined: 19 Oct 2004, 03:22
Location: Sweden
Contact:

Post by jocke_hbg »

Jag hade nog kollat upp vad garantiavtalet säger. Kan du byta på garanti så ska du göra det.
gulis
Posts: 7
Joined: 28 Nov 2004, 15:53
Contact:

Post by gulis »

men är inte det bara tre år på ny bil.tanken har slagit mig med om det är nåt standard fel på laguna,har haft en volvo v70 tidigare där fans det standard fel som var reduserade priser på,sjukt eller ??
User avatar
flygrc
Posts: 124
Joined: 23 Nov 2004, 11:30
Firstname: Ola
Surname: Olofsson
Location: Trelleborg

Post by flygrc »

laga.se har lådor, tex. 7000 milare 7000 plus moms,fast det är klart nervöst för de flesta är från krockade bilar, de flesta har foto på hur bilarna såg ut så man vet vilka delar som fått ta smällen.
FUNGYEE
Posts: 134
Joined: 27 Jun 2004, 09:54
Location: Sweden

Post by FUNGYEE »

Hej gulis
Såg att du frågade vad felet var på min bil.
Lamellbelägget var hel bortblåst på ena siden. Inga tendenser på slirning av kopplingen innan det hände. Frugan stannade för att tanka, när hon skulle köra hände inget bilen stod stilla kopplingen var kass. Har varit med om att en sprint till drivaxeln har gått av på en av mina bilar jag haft och då hände samma sak så det behöver inte vara så att växelådan har rasat.
Håppas det är ett enkelt fel
FY
Post Reply