R5 Växelåda

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Racer X

Post by Racer X »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Sontan</i>
<br />Va bra! Men den där lådan på skroten kanske inte är nån ide att köpa. Eller? Kanske är mycket bättre att lägga till nån tusenlapp å få en som inte gått lika långt, eller va säger ni experter?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Min clio har gått 20.000 mil och lådan i den funkar perfekt! Synkringar och allt funkar prima. Och min bil har genomgått mycket buskörning på sistonde iaf de sista 6k milen.Dom är i mycket bra kvalité!
Sontan

Post by Sontan »

Då kanske ja ska lägga vantarna på den lådan.
Sontan

Post by Sontan »

Om ja nu köper den där lådan vad ska ja då göra för att få den att passa? vad måste jag bygga om? Eller passar den rakt av?
Är lite sugen på å byta för ja ha ändå tänkt byta motor till en som bara gått hälften så långt.
Racer X

Post by Racer X »

jag är rätt säker på att den passar rakt av, men dock inte 100% säker, kan inte nån annan kommentera?
Sontan

Post by Sontan »

Jo kom igen nu! Nån annan borde ju veta.
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

Lite bilder på en 1043, vet inte om det kan hjälpa men här är de iaf - suttit på en Clio RT.
Vill du att jag ska fota någon detalj lite noggrannare så kan jag nog fixa det.

EDIT: Bilderna borttagna
Erik R19

Post by Erik R19 »

hur skickar man med bilder så där?
*trycker på alla knappar jag hittar utan framgång*
[?]
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

Du skriver helt enkelt:
(img)länk-till-bild(/img)
Byt bara ut () mot []

Finns en liten länk till vänster när du skriver inlägget där det står "Forum Code", klicka där så finner du lite olika kommandon man kan använda.
Sontan

Post by Sontan »

Tack för bilderna. Men de bli nog ingen låda, funderar på å byta bil istället. Blir mycket långkörning å då passar en större å tystare bil bättre.
danielklang

Post by danielklang »

Hej!

Jag håller på att försöka få plats med en 440 turbo i min renault 5 GTE och vad jag vet om lådorna så har Volvo 400 serien likvärdiga lådor. Volvon har en utväxling som lämar sig bättre på 90 vägar.
Sontan

Post by Sontan »

Okey de låter ju bra! Vidgar utbudet lite mer, finns kanske billigare volvolådor.
Racer X

Post by Racer X »

Heter inte lådorna i 440T M59 på volvospråk?

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by danielklang</i>
<br />Hej!

Jag håller på att försöka få plats med en 440 turbo i min renault 5 GTE och vad jag vet om lådorna så har Volvo 400 serien likvärdiga lådor. Volvon har en utväxling som lämar sig bättre på 90 vägar.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Post Reply