varningslampor, laguna -95
Moderator: Forumpolisen
varningslampor, laguna -95
jag har ett litet underligt problem med min laguna , det är en varningslampa som lyser i instrumentpanelen eller egentligen är det två, "stop" och den som ser ut som p-bromsen fast den har ett utropstecken istället för ett P. dom lyser inte hela tiden utan bara under acceleration eller när man kör upp för backar så jag har förstått att det är något slags lutningsberonde problem men kan inte har inte kunnat lista ut något mer om det.
tack på förhand.
tack på förhand.
-
Eftersom man normalt sett inte ska behöva "fylla på" bromsvätska; du kanske skulle kolla om dina bromsbelägg är slitna? Om jag inte har fattat fel så kan då vätskenivån sjunka eftersom det behövs mer olja för att pressa ihop beläggen...
Att få läck på bromsrören är inget kul, det märkte jag när man bromspedalen plötligt bara försvann ner i botten utan att farten minskade... Lyckligtvis fanns en handbroms som gick att använda, hyfsat med plats, inget i vägen och därför inga skador. [^][:)]
Att få läck på bromsrören är inget kul, det märkte jag när man bromspedalen plötligt bara försvann ner i botten utan att farten minskade... Lyckligtvis fanns en handbroms som gick att använda, hyfsat med plats, inget i vägen och därför inga skador. [^][:)]
Fint att det löst sig, men jag kan ju lägga till att du kanske ska ta en titt på hjulcylindrarna bak med. Min höger bak hade börjat läcka och han som skulle hjälpa ig att fixa det hade iite tid den veckan så jag pytsade i lite olja emellanåt. Detta ledde i sin tur till att jag hade en oljepöl lika stor som Vänern på parkeringsplatsen.
Nu är jag glad och nöjd att det är fixat, men det kan ju vara en lite tankeställare iaf. Billig reservdel med för den delen. = )
mvh Jonas
Nu är jag glad och nöjd att det är fixat, men det kan ju vara en lite tankeställare iaf. Billig reservdel med för den delen. = )
mvh Jonas
Om det blir aktuellt med byte av bromsklossarna kan jag tipsa om att inte lämna in bilen utan göra det själv.
Jag är helt novis på bilar och bytte ändå klossarna fram på tjugo minuter med hjälp av en kompis som pekade lite på vilka skruvar jag skulle lossa. Barnsligt enkelt.
Helt ok klossar kostar ca 350 kr/paret.
Jag är helt novis på bilar och bytte ändå klossarna fram på tjugo minuter med hjälp av en kompis som pekade lite på vilka skruvar jag skulle lossa. Barnsligt enkelt.
Helt ok klossar kostar ca 350 kr/paret.