Problem med R5 GTS? 4 frågor NY!!!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
xl99

Problem med R5 GTS? 4 frågor NY!!!

Post by xl99 »

jag har en R5 gts 89 sedan ca 3 månader.

1. Fläkten till kupen på min R5:a tjuter något enormt. men om jag pillar (bankar) så slutar den att tjuta. Men den börjar att tjuta efter en stund igen.

2. När jag varmkör bilen så kan bilen bara dö. jag får vänta en stund och då går den ingen en stund (om man ligger på höga varv). (gasen blir stöm och ger ingen kraft när man gasar). först när man trycker gasen i botten och varvar ut så får den kraften tillbaks(renar insuget). så det gäller att ligga på höga varv om det inte ska dö.

Min bränsle förbrukning är hög ca 0,8-0,9 L/milen

3. Är det även vanligt att tanktmätan visar fel när den är full efter halva tanken har gått så rasar mätan och i slutet visar den rätt när det är 15-20 liter kvar i tanken(visaren visar rätt i slutet) .

4. Jag undrar var säkringen sitter till tjåken (jag tror att det kan vara den som ligger bakom mina problem)
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

Bilen varmkörs och kan dö, därefter får han vänta en stund innan den går igång igen? För att puttra på en liten stund? Och för att hålla den vid liv måste man hålla varvet uppe?

O/T: Så utläser jag det, tycker dock det är flera som kan vara svåra att förstå här på forumet.
xl99

Post by xl99 »

jo de jag menar är de bengt skriver. men man kan även känna när den ska dö. och då får man agera på samma sätt som jag skrev tidigare.
Post Reply