Kopplingsschema ?
Moderator: Forumpolisen
Kopplingsschema ?
Vart får man tag på ett kopplingsschema till en 2010 renult clio III ? jag behöver få ett över motorelektroniken ,, tändspolen (1.2 l motor ) får ingen ström så jag måste spåra kabeln bakåt och se vart strömmen försvinner men hittar inget schema !! free downloads eller en seriös site där man kan handla det vore nice
Åke Georgsson
-
- Posts: 134
- Joined: 30 Dec 2018, 06:33
- Firstname: Toni
- Surname: Henriksson
- Location: Oftast Torsby
Re: Kopplingsschema ?
.
Nu känner jag inte till din bil.
Men har förstått, att Renault har lösningar utöver det vanlig, i vart fall när det gäller
Megane MKII.
Om det t ex blir glapp, eller avbrott i kablage till AC:ns elektromagnet som styr kopplingen till AC-kompressorn, så sätts en felkod, som dessutom stänger av spänningen, till elektromagneten.
Felkoden måste sen nollas.
Kan det vara något liknande som hänt tändningen i din bil. Alltså en satt felkod, som stänger av tändningen?
Ett jädrans sätt för att tvinga bilägarna till märkesverkstaden, som har specifikt felsökningssystem "CLIP", för sina bilar.
Fick även ut del av el schema. Liknar mest ett blockschema. Alltså inget komponentschema.
USCH o FY
Nu känner jag inte till din bil.
Men har förstått, att Renault har lösningar utöver det vanlig, i vart fall när det gäller
Megane MKII.
Om det t ex blir glapp, eller avbrott i kablage till AC:ns elektromagnet som styr kopplingen till AC-kompressorn, så sätts en felkod, som dessutom stänger av spänningen, till elektromagneten.
Felkoden måste sen nollas.
Kan det vara något liknande som hänt tändningen i din bil. Alltså en satt felkod, som stänger av tändningen?
Ett jädrans sätt för att tvinga bilägarna till märkesverkstaden, som har specifikt felsökningssystem "CLIP", för sina bilar.
Fick även ut del av el schema. Liknar mest ett blockschema. Alltså inget komponentschema.
USCH o FY
/ Toni Henriksson, Torsby
Re: Kopplingsschema ?
usch ja ,,, idiotiska lösningar och en underbart låg kvalitet ,, fick tips från en engelsk renaultsida att dra upp och ner alla reläer i hållarna och se då kom strömmen tillbaka ,,, det finns inte en enda synlig korrusion på anslutningarna så det finns inte visuella spår att gå på ... fick "lära" mig att vid alla elfel på dessa bilar att börja med elektronikspray på alla kontaktytor och sen rent maskinellt dra dom upp och ner vilket jag gjorde ,, repeterade sedan samma manöver med 5-56 för att förhindra kommande korrusion ...
Åke Georgsson