Battery fault Laguna 2
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 20
- Joined: 23 Sep 2015, 19:33
- Firstname: Dennis
- Surname: Ek
- Location: Munsö
Re: Battery fault Laguna 2
Stymie wrote:Det beror mer på miltalet som respektive generator har gått. Om din bil inte har gått över 17000 mil så skulle jag nog satsa på regulatorn.
Köper man en begagnad med många mil på så är risken stor att man får samma problem igen. Har den gjort max 10000 mil och priset är bra så kan det vara ett alternativ.
Om jag köper regulator med kol och sätter i min gamla generator hur stor är risken att själva generatorn är paj???
Det började ju lysa STOP BATTERY FAULT sedan när jag knackade på generatorn så slocknade ju det och den laddade normalt (dryga 14 volt) i en vecka innan den nu lyser STOP igen.
Vad kan annars vara fel med generatorn liksom???
Dennis Ek
- Stymie
- Posts: 3631
- Joined: 24 Jul 2006, 17:54
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
- Location: Uppsala
- Contact:
Re: Battery fault Laguna 2
Dennis, kolen är SLUT och det som hände när du knackade på generatorn var att kolen tillfälligt fick kontakt igen.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.