Torkararm scenic -04
Moderator: Forumpolisen
Torkararm scenic -04
Hej.
Jag har ett problem med min passagerarsida torkararmen tar inte i mitten någon som har en bra idé att lösa det på ? Kan det vara fjädern som är dålig ?
Tacksam för svar mvh Richard
Jag har ett problem med min passagerarsida torkararmen tar inte i mitten någon som har en bra idé att lösa det på ? Kan det vara fjädern som är dålig ?
Tacksam för svar mvh Richard
Richard Claesson
Re: Torkararm scenic -04
Låter som armen inte är följsam. Kolla så den inte kärvar i leden. Kolla även så inte torkarbladet är dåligt
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Den följer bra och har nya torkarblad på. Lägger man ett litet lätt tryck på så funkar den som det ska därav min fundering på fjädern
Richard Claesson
Låter knepigt om den skulle bli utmattad. Men att byta hela armen mot en bättrebeggad kanske kan vara ett alternativ. Annars kom jag ihåg att på min gamla Renault 5 så knäckte jag armen lite mot rutan för att få mer tryck i den
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Kullagren i lederna på armen är slut, det är bara att köpa en ny. Ring Benny på Autofrance, du har en tidig så kolla vilken typ av torkarblad du har så du får rätt typ.
/Mats Nilsson #524