Servovätska ATF eller CHF och varför? (2007 2.0 Dci)
Moderator: Forumpolisen
Servovätska ATF eller CHF och varför? (2007 2.0 Dci)
Har läst en del om att typ av vätska kan bytas om man sköljer rent ordentligt så det ej blir en blandning. Och fördelar med att använda CHF om man bor där det blir kallt som här som perioder med minus 30-40grader ej är ovanligt.
Jag har just bytt från väldigt mörk ATF till CHF i en 1998 Avensis. Hällde i ca 1dl servotätning pga det har varit behov för det tidigare pga liten läcka och något ojämn styrning. Servopumpen blev omgående tyst. Räknar oxå att styrningen blir mindre trög än tidigare vid låga temperaturer.
Funderar nu på om samma operation på vår 2007 Espace?
Är det någon som har erfarenhet av det eller förklaring till varför det ej fungerar bra?
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Jag har just bytt från väldigt mörk ATF till CHF i en 1998 Avensis. Hällde i ca 1dl servotätning pga det har varit behov för det tidigare pga liten läcka och något ojämn styrning. Servopumpen blev omgående tyst. Räknar oxå att styrningen blir mindre trög än tidigare vid låga temperaturer.
Funderar nu på om samma operation på vår 2007 Espace?
Är det någon som har erfarenhet av det eller förklaring till varför det ej fungerar bra?
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Gunnar Westholm