SÅLD: Renault 16 1969, enklare renoveringsobjekt, 5000 kr

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
peand22

SÅLD: Renault 16 1969, enklare renoveringsobjekt, 5000 kr

Post by peand22 »

BILEN ÄR SÅLD, men jag vet ej hur jag tar bort annonsen.

Hej!

Är det någon som vill köpa mitt Renault 16-projekt?

Bilen är en R16 1150 1969 i vettigt skick. Den har dock inte fått den renovering jag från början tänkt, då jag har fått prioritera andra bilar istället.

Det finns även en hel del reservdelar med till bilen, en kartong med nya delar, samt en massa begagnat. Fälgar, drivaxlar, hjulspindlar, bromsok, lister m.m.

Pris: 5000 kr.
Bilen finns i Svartå, ca 5 mil från Örebro. Jag kan transportera den på trailer vart som helst i europa för 20 kr /mil efter att affären är uppgjord och betald.

Bilder på bilen:
https://picasaweb.google.com/1104021123 ... nvbm66TsFg

Positivt:
Bilen är tidigare ägd av Renaultentusiast, och i grunden mycket fin.
Väldigt lite rost med tanke på att det annars är en rostbenägen bilmodell.
Ingen rost i dörrar, skärmkanter osv.
Framvagnens infästningar helt kärnfriska.
Startar och går, trevlig att köra.
En dragkrok med skylt och papper finns också till den, men är ej monterad.

Negativt:
Behöver ny lack, nuvarande lack har spruckit i spackel bak på båda sidor i anslutning till emblemen "Renault 16". Detta är nu renslipat och konstaterat att det inte är rostigt under, men behöver göras om. Även visst lacksläpp på vänster framskärm och under framrutan, men ej rostigt.
Bromssystemet läcker olja, det går att bromsa under en provtur, men pedalen sjunker i golvet.
Elfel på belysning, själva belysningsspaken / huvudreglaget trasig.
Elfel till torkare, de fungerar oftast inte. Ny torkaranläggning ligger i bilen.
Viss rost finns i trösklar och längst ner på ena framskärmen. Ser inte ut att behöva svetsas för besiktningen, men man kanske vill göra något åt det ändå om bilen ska bli riktigt fin.

Ni når mig på mail: pedera@telia.com eller telefon 070-5455068 om det är någon som är intresserad.
Peder Andersen
Post Reply